مدرسه فوتبال آلپ

دیگه وقت فوتبالیست شدنه

مدرسه فوتبال آلپ

دیگه وقت فوتبالیست شدنه

مدرسه فوتبال آلپ

مدرسه فوتبال آلپ
سال تاسیس : 1392
کادر مدیریت مجرب
اموزش+ استعداد یابی
با تائیدیه از باشگاه ماشین سازی تبریز
شرکت در فستیوال مدارس فوتبال کشور
کانال تلگرامی ما :
t.me/alpmaragheh

1

دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۳۴ ق.ظ

 فرار از زندگی


روزی شاگردی به استادش گفت :

استاد می خواهم یکی از مهمترین خصایص انسان ها را به من بیاموزی؟

استاد گفت : واقعا می خواهی آن را فرا گیری؟

شاگرد گفت : بله با کمال میل

استاد گفت : پس آماده شو با هم به جایی برویم

شاگرد قبول کرد

استاد شاگرد جوانش را به پارکی که در آّن کودکان مشغول بازی بودند برد

استاد گفت : خوب به مکالمات بین کودکان گوش کن

مکالمات بین کودکان به این صورت بود :

-الان نوبت من است که فرار کنم و تو باید دنبال من بدوی

-نخیر الان نوبت توست که دنبالم بدوی

-اصلا چرا من هیچوقت نباید فرار کنم؟

و حرف هایی از این قبیل …

استاد ادامه داد :

همانطور که شنیدی تمام این کودکان طالب آن بودند که از دست دیگری فرار کنند

انسان نیز این گونه است

او هیچگاه حاضر نیست با شرایط موجود رو به رو شود

و دائم در تلاش است از حقایق و واقعیات زندگی خود فرار کند

و هرگز کاری برای بهبود زندگی خود انجام نمی دهد

تو از من خواستی یکی از مهم ترین ویزگی های انسان را برای تو بگویم

و من آن را در چند کلام خلاصه میکنم :

تلاش برای فرار از زندگی






سنگ تراش


روزی، سنگ تراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می کرد، از نزدیکی خانه بازرگانی رد می شد.

در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد با خود گفت :

این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که او هم مانند بازرگان باشد.

در یک لحظه، به فرمان خدا او تبدیل به بازرگانی با جاه و جلال شد!

تا مدت ها فکر می کرد که از همه قدرتمندتر است.

داستان کوتاه سن تراش short story

تا این که یک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او دید که همه مردم به حاکم احترام می گذارند حتی بازرگانان.

مرد با خودش فکر کرد : کاش من هم یک حاکم بودم، آن وقت از همه قوی تر می شدم!

در همان لحظه، او تبدیل به حاکم مقتدر شهر شد.

در حالی که روی تخت روانی نشسته بود، مردم همه به او تعظیم می کردند.

احساس کرد که نور خورشید او را می آزارد و با خودش فکر کرد که خورشید چقدر قدرتمند است.

او آرزو کرد که خورشید باشد و تبدیل به خورشید شد و با تمام نیرو سعی کرد که به زمین بتابد و آن را گرم کند.

پس از مدتی ابری بزرگ و سیاه آمد و جلوی تابش او را گرفت.

پس با خود اندیشید که نیروی ابر از خورشید بیشتر است و آرزو کرد که تبدیل به ابری بزرگ شود و آن چنان شد.

کمی نگذشته بود که بادی آمد و او را به این طرف و آن طرف هل داد.

این بار آرزو کرد که باد شود و تبدیل به باد شد.

ولی وقتی به نزدیکی صخره سنگی رسید، دیگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت.

با خود گفت که قوی ترین چیز در دنیا، صخره سنگی است و تبدیل به سنگی بزرگ و عظیم شد.

همان طور که با غرور ایستاده بود، ناگهان صدایی شنید و احساس کرد که دارد خـُرد می شود.

نگاهی به پایین انداخت و سنگ تراشی را دید که با چکش و قلم به جان او افتاده است!



داستان بامعنا و بسیار زیبای عشق کوروش کبیر


دختری هر روز به نزد کورش کبیرمی رفت و ادعا می کرد از عشق او خواب ندارد

و خواستار ازدواج با کوروش است تا پریشانی حالی اش از بین برود

روزی از روز ها دخترک عاشق پیشه دوباره به نزد  کوروش رسید و مانند قبل ادعای عشق سوزان خود را شرح داد

کورش لبخندی زد و به او گفت :

من نمی توانم با تو ازدواج کنم اما برادرم را برای تو در نظر گرفته ام که هم از من جوان تر است هم زیباتر !

بعد با دست به پشت سر دخترک اشاره کرد و گفت برادرم پشت سرت ایستاده است .

دخترک سریع برگشت و کسی‌ را پشت سر خود ندید …

کورش به او گفت اگر اینچنین که شرح می دادی عاشق من بودی هیچ گاه پشت سرت را نگاه نمی‌‌کردی !



داستان شنیدنی و واقعی ابو علی سینا


در زمان های قدیم یک دختر از روی اسب می افتد و لگنش از جایش درمی‌رود

پدر دختر هر حکیمی را به نزد دخترش می‌برد دختر اجازه نمی‌دهد کسی دست به باسنش بزند

هر چه به دختر می گویند حکیم بخاطر شغل و طبابتی که می کنند محرم بیمارانشان هستند اما دختر زیر بار نمی رود و نمی‌گذارد کسی دست به باسنش بزند

به ناچار دختر هر روز ضعیف تر وناتوانتر می شود

تا اینکه یک حکیم باهوش و حاذق سفارش می کند که به یک شرط من حاضرم بدون دست زدن به باسن دخترتان او را مداوا کنم

پدر دختر باخوشحالی زیاد قبول می کند و به طبیب یا همان حکیم میگ وید شرط شما چیست؟

حکیم می گوید برای این کار من احتیاج به یک گاو چاق و فربه دارم شرط من این هست که بعد از جا انداختن باسن دخترت گاو متعلق به خودم شود

پدر دختر با خوشحالی قبول می کند و با کمک دوستان و آشنایانش چاقترین گاو آن منطقه را به قیمت گرانی می‌خرد و گاو را به خانه حکیم می‌برد

حکیم به پدر دختر می گوید دو روز دیگر دخترتان را برای مداوا به خانه ام بیاورید

پدر دختر با خوشحالی برای رسیدن به روز موعود دقیقه شماری می کند

از آن طرف حکیم به شاگردانش دستور می دهد که تا  دو روز هیچ آب و علفی را به گاو ندهند

شاگردان همه تعجب می کنند و می گویند گاو به این چاقی ظرف دو روز از تشنگی و گرسنگی خواهد مرد

حکیم تاکید می کند نباید حتی یک قطره آب به گاو داده شود

دو روز می گذرد گاو از شدت تشنگی و گرسنگی بسیار لاغر و نحیف می شود

خلاصه پدر دختر با تخت روان دخترش را به نزد حکیم می آورد

حکیم به پدر دختر دستور می دهد دخترش را بر روی گاو سوار کند

همه متعجب می شوند چاره ای نمی‌بینند باید حرف حکیم را اطاعت کنند

بنابراین دختر را بر روی گاو سوار می کنند

حکیم سپس دستور می دهد که پاهای دختر را از زیر شکم گاو با طناب به هم گره بزنند

همه دستورات مو به مو اجرا می شود حال حکیم به شاگردانش دستور می دهد برای گاو کاه و علف بیاورند

گاو با حرص و ولع شروع می‌کند به خوردن علف ها، لحظه به لحظه شکم گاو بزرگ و بزرگ تر می شود

حکیم به شاگردانش دستور میدهد که برای گاو آب بیاورند

شاگردان برای گاو آب می ریزند

گاو هر لحظه متورم و متورم می شود و پاهای دختر هر لحظه تنگ و کشیده تر می شود دختر از درد جیغ می  کشد

حکیم کمی نمک به آب اضاف می کند

گاو با عطش بسیار آب می‌نوشد حالا شکم گاو به حالت اول برگشته که ناگهان صدای ترق جا افتادن باسن دختر شنیده می شود

جمعیت فریاد شادی سر می‌دهند دختر از درد غش می کند و بیهوش می شود

حکیم دستور می دهد پاهای دختر را باز کنند و او را بر روی تخت بخوابانند

یک هفته بعد دختر خانم مثل روز اول سوار بر اسب به تاخت مشغول اسب سواری می شود و گاو بزرگ متعلق به حکیم می شود

این نوشته افسانه یا داستانی ساختگی نیست آن حکیم کسی نیست جز ابوعلی سینا طبیب نامدار ایرانی !



داستان شنیدنی و کوتاه قاطر گران بها


روزی روزگاری در زمان های کهن مرد کشاورزی بود که یک زن نق نقو و اعصاب خورد کن داشت

که از صبح تا نصف شب در مورد هر چیزی که به ذهنش می رسید شکایت می کرد

تنها زمان آسایش مرد زمانی بود که با قاطر پیرش در مزرعه مشغول بکار بود یا شخم می زد

یک روز وقتی که همسرش برایش ناهار آورد

کشاورز قاطر پیر را  به زیر سایه ی درختی در پشت سرش راند و شروع به خوردن ناهار خود کرد

بلافاصله همسر نق نقو مثل همیشه شکایت را آغاز کرد

ناگهان قاطر پیر با هر دو پای عقبی لگدی به پشت سر زن و در دم کشته شد

چند روز بعد در مراسم تشییع جنازه زن کشیش متوجه چیز عجیبی شد

هر وقت یک زن عزادار برای تسلیت گویی به مرد کشاورز نزدیک میشد

مرد گوش میداد و به نشانه تصدیق سر خود را بالا و پایین می کرد

اما هنگامی که یک مرد عزادار به او نزدیک می شد

او بعد از یک دقیقه گوش کردن به حرف های مرد سر خود را به نشانه مخالفت تکان می داد

پس از مراسم تدفین کشیش نزد کشاورز رفت و از کشاورز در مورد قضیه ای که دیده بود سوال کرد

کشاورز با لبخند گفت : خوب این زنان می آمدند چیز خوبی  در مورد همسر من می گفتند

که چقدر خوب بود یا چه قدر خوشگل یا خوش لباس بود بنابراین من هم تصدیق می کردم و سرم را به نشانه تایید حرف ها تکان می دادم

کشیش پرسید پس مردها چه می گفتند که مخالفت می کردی؟

کشاورز گفت : آنها می خواستند بدانند که آیا قاطر را حاضرم بفروشم یا نه ؟!!



داستان زیبا و با معنای درخت مشکلات


نجار یک روز کاری دیگر را هم به پایان برد

آخر هفته بود و تصمیم گرفت دوستی را برای صرف نوشیدنی به خانه اش دعوت کند

موقعی که نجار و دوستش به خانه رسیدند قبل از ورود نجار چند دقیقه در سکوت جلو درختی در باغچه ایستاد

بعد با دو دستش شاخه های درخت را گرفت چهره اش بی درنگ تغییر کرد

خوشحال و خندان وارد خانه شد همسر و فرزندانش به استقبالش آمدند

برای فرزندانش با صبوری خاصی قصه گفت و بعد با دوستش به ایوان رفتند تا نوشیدنی بنوشند

از آنجا می توانستند همان درخت جلوی درب خانه را ببینند

دوستش دیگر نتوانست جلوی کنجکاوی اش را بگیرد

و کمی خجالت دلیل رفتار نجار را پرسید

نجار گفت :

آه این درخت مشکلات من است

موقع کار مشکلات فراوانی پیش می آید

اما این مشکلات مال من و کار من است و ربطی به همسر و فرزندانم ندارد

وقتی به خانه می رسم مشکلاتم را به شاخه های آن درخت می آویزم

روز بعد وقتی می خواهم سر کار بروم دوباره آنها را از روی شاخه بر می دارم

جالب ترین نکته در این کار این است که وقتی صبح به سراغ درخت می روم تا مشکلات روز قبل را بردارم

خیلی از مشکلات دیگر آنجا نیستند و بقیه هم خیلی سبکتر شده اند !!!



داستان شنیدنی بیل گیتس و جوان مسلمان


از بیل گیتس ثوتمند ترین انسان روی زمین پرسیدند: از تو ثروتمند تر هم هست؟

گفت : بله فقط یک نفر از من ثروتمند تر است .

– چه کسی؟

– سالها پیش زمانی که از اداره اخراج شدم

و به تازگی اندیشه‌های خود و در حقیقت به طراحی مایکروسافت می اندیشیدم

روزی در فرودگاهی در نیویورک بودم که قبل از پرواز چشمم به نشریه ها و روزنامه ها افتاد

از تیتر یک روزنامه خیلی خوشم اومد

دست کردم توی جیبم که روزنامه رو بخرم دیدم که پول خرد ندارم

خواستم منصرف بشم که دیدم یک پسر بچه سیاه پوست روزنامه فروش وقتی این نگاه پر توجه مرا دید

گفت : این روزنامه مال خودت بخشیدمش بردار برای خودت

گفتم : آخه من پول خرد ندارم

گفت : برای خودت بخشیدمش

سه ماه بعد بر حسب تصادف توی همان فرودگاه و همان سالن پرواز داشتم

دوباره چشمم به یک مجله خورد دست کردم تو جیبم باز دیدم پول خورد ندارم

باز همان بچه بهم گفت : این مجله رو بردار برای خودت .

گفتم : پسرجون چند وقت پیش من اومدم یه روزنامه بهم بخشیدی

تو هر کسی میاد اینجا دچار این مسئله می شه بهش می‌بخشی؟

پسره گفت : آره من دلم می خواد ببخشم از سود خودم می‌بخشم

به قدری این جمله پسر و این نگاه پسر تو ذهن من موند که با خودم فکر کردم

خدایا این بر مبنای چه احساسی این را می‌گوید.

بعد از ۱۹ سال زمانی که به اوج قدرت رسیدم تصمیم گرفتم این فرد رو پیدا کنم تا جبران گذشته رو بکنم

گروهی را تشکیل دادم و گفتم بروند و ببینند در فلان فرودگاه کی روزنامه می فروخته

یک ماه و نیم تحقیق کردند متوجه شدند یک فرد سیاه پوست مسلمان بوده که الان دربان یک سالن تئاتره

خلاصه دعوتش کردند اداره

از او پرسیدم : منو می شناسی؟

گفت : بله! جناب عالی آقای بیل گیتس معروفید که کل دنیا شما رو می شناسن

گفتم : سال ها قبل زمانی که تو پسر بچه بودی و روزنامه می‌فروختی

دو بار چون پول خرد نداشتم به من روزنامه مجانی دادی چرا این کار را کردی؟

گفت : طبیعی است چون این حس و حال خودم بود

گفتم : حالا می‌دونی چه کارت دارم؟

می‌خواهم اون محبتی که به من کردی راجبران کنم.

جوان پرسید: چه طوری؟

– هر چیزی که بخواهی بهت می‌دهم.

(خود بیل‌ گیتس می‌گوید این جوان وقتی صحبت می‌کرد مرتب می‌خندید)

جوان سیاه پوست گفت : هر چی بخوام بهم می دی؟

– هر چی که بخواهی!

– واقعاً هر چی بخوام؟

بیل گیتس گفت: آره هر چی بخواهی بهت می دم من به ۵۰ کشور آفریقایی وام داده‌ام

به اندازه تمام آن‌ها به تو می‌بخشم.

جوان گفت : آقای بیل گیتس نمی تونی جبران کنی!

گفتم : یعنی چی؟ نمی‌توانم یا نمی‌خواهم؟

گفت : می‌خواهی اما نمی‌تونی جبران کنی.

پرسیدم: چرا نمی‌توانم جبران کنم؟

جوان سیاه پوست گفت : فرق من با تو در اینه که من در اوج نداشتنم به تو بخشیدم

ولی تو در اوج داشتنت می‌خواهی به من ببخشی و این چیزی رو جبران نمی‌کنه

اصلا جبران نمی‌کنه

با این کار نمی‌تونی آروم بشی

تازه لطف شما از سر ما زیاد هم هست!

بیل گیتس می‌گوید : همواره احساس می‌کنم ثروتمندتر از من کسی نیست جز این جوان ۳۲ ساله مسلمان سیاه پوست !!!

  • شایان مرادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی